Davidsen åbner for døgnservice til håndværkere på Fyn

02-06-2022

Som led i en stigende efterspørgsel og videreudvikling af en række tiltag, der effektiviserer håndværkernes hverdag, åbner Davidsens Tømmerhandel som den første af de landsdækkende trælast- og byggekæder nu for, at håndværkere på Fyn kan benytte en ny døgnservice. Muligheden for at bestille og afhente byggevarer hele døgnet tager afsæt i Davidsens store trælast og logistikcenter i Odense.

”Da vores Odense-forretning er et af vores helt store logistikcentre, har vi mulighed for at lancere endnu et tiltag, der hjælper til at effektivisere håndværkernes arbejdsdag. Det er en service, som møder et konkret behov hos kunderne for afhentning af bestilte materialer på alle tider af døgnet,” forklarer Tony Degn Hansen, regionsdirektør på Fyn hos Davidsen.

Han påpeger, at Davidsens villighed til at have mange varer på hylderne, har gjort den sønderjyske trælastkæde til en central aktør i mange håndværkeres hverdag. I dag er det nemlig afgørende for håndværkerne og andre i byggeriet, at de med kort tidsinterval kan bestille og afhente eller få leveret materialer. Det kræver, at Davidsen forretninger lagerfører ellers normale bestillingsvarer, så kunderne kun behøver at handle ét sted.

Typisk er det de mindre håndværksfirmaer, der har behov for kunne bestille og afhente deres varer udenfor normal åbningstid. Den nye døgnservice fungerer ved, at kunderne bestiller online eller aftaler ønsket afhentningstidspunkt for hver ordre med Davidsens personale i Odense. Herefter er ordren klar fra det aftalte tidspunkt.

”Min klare forventning er også, at vi med Davidsens døgnservice imødekommer både jyske og fynske håndværkere, der gerne afhenter ved 4-5-tiden om morgenen på vej mod f.eks. København eller det øvrige Sjælland. Det er en trafik på tværs af Fyn, der i perioder er ret udtalt, og som vi nu også er klar til at betjene endnu bedre med helt fleksible afhentningsmuligheder,” forklarer Kåre Møller, trælastdirektør i Odense.

Investeringer fortsætter

Lanceringen af døgnservice i landets tredjestørste by kommer i kølvandet på store investeringer på Fyn for Davidsen de seneste to år. Investeringer, som markant har styrket virksomhedens position på erhvervsmarkedet, forklarer Tony Degn Hansen.

”Vi har en klar målsætning om at gå forrest i erhvervsmarkedet på Fyn og udvikle forretningen her i takt med de behov, vi ser hos kunderne. Alene de sidste to år har vi skruet op for vores tilstedeværelse på Fyn og bl.a. udbygget kapaciteten i og omkring Odense. Samtidig har vi etableret os på det østlige Fyn i Langeskov tæt ved motorvejen og bygger lige nu et nyt, stort erhvervscenter i Svendborg, der folder Davidsen-konceptet ud over hele det sydlige Fyn”.